נפגשים הכרויות בחינם
 • חדש ! לוח מודעות לשותפים לטיולים בארץ ובחו"ל לפרטים לחצו כאן • תוקנה הבעיה עם המיילים לתמיכה - גלישה מהנה!
ערב טוב !
29 מרץ | 18:02
אורח [ התחבר/י ]
146 מחוברים
0 בחדר השיחה 
95 גברים, 51 נשים
לכתיבת סיפור חדש
ראשי
שתף ב- FB
+1 Google
קוביית מידע
זכויות יוצרים
  • כל תוכן שיועלה על ידי הגולשים לאתר ההכרויות נפגשים הינו באחריות הגולש שהעלה אותו. למען הסר ספק, יש לכבד את כל הדינים החלים על זכויות יוצרים, לרבות ובפרט (אך לא רק) חוק זכויות היוצרים 1911 ולא לעשות שימוש בחומרים של יוצרים אחרים מבלי הסכמתם המפורשת.
  • מצאתם סיפור שאיננו מקורי, הוא מועתק, משוכפל ו/או שחלים עליו זכויות יוצרים ? אנא צרו איתנו קשר ונטפל בכך באופן מיידי !
חביבין יסורים:
בס"ד
מעשה באדם שהיה למוד בייסורים ומכאובים שונים. מחלות פקדוהו ואת אנשי ביתו: פרנסתו לא הייתה מצויה ברווח, ועוד קשיים שונים ליוו אותו בימי חייו. יום אחד אמר לאשתו, שהוא נוסע אל הצדיק המקובל הרב שלום שרעבי זצ"ל כדי לשאלו כיצד עליו לפרש את הנהגת ה' עמו, ומה עליו לעשות כדי שיוקל לו. כאשר בא לבית הרב נתבקש ע"י הרבנית להמתין עד שהרב יתפנה אליו. התישב האיש באחת הכורסאות שניצבו בחדר, וכיון שהיה עייף מטורח הדרך, שקע בשינה עמוקה. ובחלומו הוא רואה את עצמו מגיע לשמיים ורואה לפניו דרך שוממה אף נפש אחת לא נראתה באופק. דממה מוחלטת שררה במקום. אט אט החל צועד במעלה הדרך. לפתע שמע מאחוריו קול רעש גדול. הקול הולך ומתקרב אליו. לפתע עוקפת אותו מרכבה גדולה מלאה מלאכים צחורים כשלג. המרכבה חלפה במהירות ונלעמה באופק. שוב דמם המקום והאיש המשיך בדרכו. אח"כ חלפה על פניו עוד מרכבה עוד מרכבה כראשונה ובעקבותיה מרכבות רבות כולן מלאות מלאכים לבנים, חלקםגדולים ועצומים ולחקם קטנים וצנומים. כאשר תמה שיירת המלאכים הלבנים, החלה לעבור על פניו שיירה ענקית של מרכבות נושאות מלאכים שחורים מטילי אימה הדבר עורר את סקרנותו, הוא החיש את צעדיו, עד אשר הגיע לככר רחב ידיים, ושם מצא את כל המרכבות חונות. המלאכים שירדו מהן פנו לעבר מרכז הככר שם עמדו מאזנים(משקל) ענקיות. והחלו לעלות עליהן.
האיש לא הבין מה מתרחש לנגד עיניו, עד שהוסבר לו, שכאן הוא בי"ד של מעלה וכעת דנים דינו של אדם. המלאכים העולים על המאזנים נוצרו מהמצוות ומהעבירות שעשה האדם בימי חייו. כאשר עושה אדם מצווה בשלימות, נברא מלאך לבן גדול וכבד משקל, אך כאשר אין המצווה נעישת בשלימות נברא מלאך פגום, חסר איברים או דק וצנום. והוא הדין לגבי המלאכים הנוצרים ממעשי העבירות, אלה שנבראו מעבירות שנעשו בכוונה תחילה או מותך הנאה, נראו כאן גדולים וכבדים. לעומתם, המלאכים שנבראו ממעשי עבירה שהיו בשוגג או בהרגשת אונס וכדו', היו צנומים וקטנים.
לאחר ששמע את דברי ההסבר פנה לעבר המרכבות, ואכן ראה שעל כל אחת מהן ישנו שלט שעליו כתוב שם של מצווה או של עבירה. על המרכבות שבהן היו המלאכים הלבנים היה כתוב: ת"ת, תפילה, כיבוד אב ואם, גמ"ח, שמירת שבת ועוד... על המרכבות של המלאכים השחורים, היו שלטים שנשאו שמות עבירות כגון: ביטול תורה,לשון הרע, חילול שבת, גזל, קנאה ועוד
ובנתיים המאזניים הולכות ומתמלאות במלאכים לבנים מצד אחד, ושחורים מצד שני. ובעוד הם מטפסים ועולים על המאזניים, התעניין האיש לדעת מי הוא האדם הנידון במשפט זה. כאשר משיבים לו, שהוא עצמו נידון במשפט הוא נדהם ונחרד לראות כי כמעט כל המלאכים כבר ניצבים על המאזניים, וההכרעה נוטה לצד המלאכים השחורים. ידוע ידע, כי אם זו תהיה התוצאה הסופית, יהיה דינו כדין הרשעים, ועל כך החל רועד כולו מפחד.
והנה הכרוז מכריז ושואל, האם נשארו עוד מלאכים? התשובה היא: "לא"! ושוב שואל הכרוז, אולי סבל היהודי יסורים בימי חייו, ואל כן אפשר לצרפם לצד הזכיות? מיד מופיעה מרכבה ענקית של מלאכים שנבראו מכח היסורים שסבל, וכנגד כל מלאך של יסורים הורידו מהמאזניים כמה מלאכים שחורים, שכן יסורים ממרקים ומצרפים את האדם מעוונותיו.
כעת רווח לו מעט, כאשר ראה שמשקלם של השחורים הולך ויורד וכפות המאזניים כמעט השתוו זו לזו. כאשר תמו גם מלאכי הייסורים ראה שהכף עדיין נוטה במשהו לצד העבירות. ומזה הבין האיש שמצבו בכי רע. הנה עוד מעט קט יוכרז על פסק דין. והכף נוטה לרעתו. בצר לו נפלטה לפתע מפיו זעקה גדולה ומרה "הבו לי עוד קצת ייסורים"!!!
מקול הצעקה התעורר האיש מחלומו, ובני ביתו של הרב, אשר נבהלו מהזעקה חשו לעברו ושאלוהו מה קרה? רק עכשיו הבין שהכל היה חלום, קם מהכורסא ופנה לעבר הדלת. הרבנית קראה אחריו: "הרי רצית לדבר עם הרב", השיב לה: "כבר אין צורך, קבלתי את התשובה המתאימה מהשמיים".
(הסיפור מובא מ"ילקוט לקח טוב")
ממני עבדכם הנאמן מלאך בלבן
נכתב על ידי אהבה אמיתית בלבד, גבר בן 62 מלוד, בתאריך 09/11/2009
(סיפור זה נצפה 5,344 פעמים)
לסיפור זה נכתבו 1 תגובות     [ להוספת תגובה ]
09/11/2009
סיפורים נוספים של אהבה אמיתית בלבד
05/12/2017
04/12/2017
21/10/2015
19/10/2015
09/12/2009
27/11/2009
16/11/2009
14/11/2009
03/11/2009
03/11/2009
02/11/2009
01/11/2009
01/11/2009
26/10/2009
24/10/2009
23/10/2009