נפגשים הכרויות בחינם
 • חדש ! לוח מודעות לשותפים לטיולים בארץ ובחו"ל לפרטים לחצו כאן • תוקנה הבעיה עם המיילים לתמיכה - גלישה מהנה!
בוקר טוב !
19 מרץ | 06:04
אורח [ התחבר/י ]
65 מחוברים
0 בחדר השיחה 
44 גברים, 21 נשים
לכתיבת סיפור חדש
ראשי
שתף ב- FB
+1 Google
קוביית מידע
זכויות יוצרים
  • כל תוכן שיועלה על ידי הגולשים לאתר ההכרויות נפגשים הינו באחריות הגולש שהעלה אותו. למען הסר ספק, יש לכבד את כל הדינים החלים על זכויות יוצרים, לרבות ובפרט (אך לא רק) חוק זכויות היוצרים 1911 ולא לעשות שימוש בחומרים של יוצרים אחרים מבלי הסכמתם המפורשת.
  • מצאתם סיפור שאיננו מקורי, הוא מועתק, משוכפל ו/או שחלים עליו זכויות יוצרים ? אנא צרו איתנו קשר ונטפל בכך באופן מיידי !
גלולת החוכמה, המקרה הראשון שתועד
יום אחד מדען מוכשר במיוחד בחברת תרופות גדולה, גילה שילוב של חומרים, שגורם למרכז התבונה במוח להתפתח וליצור קשרים רבים חדשים. זה לא שהאי.קיו. עלה. רמת המשכל נשארה דומה. מי שהיה ממוצע נשאר ממוצע וכן הגאונים והאיטיים, כולם נשארו אותו הדבר מבחינת היכולת, רק שדרך החשיבה והחיים שלהם השתנתה כליל. הנה לדוגמא עשרה מקרים שהתפרסמו בעיתונות בשנת 2023.
מקרה ראשון שתועד (מרשימותיו של הפרמקולוג פרופ' כרובי)
שולה אינכזו מאשדוד נטלה את החוכמתגין שלה בפעם הראשונה רק שעתיים לפני הופעת סטנד אפ אליה הלכה עם חברותיה. בהופעה התבוננה בהשתוממות בידידותיה המתפקעות מצחוק וכמעט בוכות מרוב הנאה ושמחה. הרי זה הומור של ילדים מפגרים, לחשה לעצמה. למזלה חברותיה לא שמעו. העמידה פנים שגם היא צוחקת. חשה שלא בנוח. מה זה התרופה הזאת... האם הפכתי לחנונית או משהו. מה קורה לי?
למחרת התגנבה בלי תור אל רופאת המשפחה שלה, אך... פעם ראשונה בכלל חשה לא בנוח שעשתה זאת. לא צחקתי אתמול כמו תמיד בסטנד אפ, אמרה בקדרות לליזי הרופאה.
מי זה היה?
אבו נפחא מישורי, את יודעת, הערבי הזה שהתגייר וצוחק על ערבים...
אהה... לא מכירה...
אולי היית עייפה, הציעה הרופאה. בטח עבר עלייך שבוע קשה...
שולה אינכזו שרבבה שפתיה בהתרכזות. אולי...
בדרך הביתה רצתה להיכנס למינימרקט לקנות משהו, אך ליד עגלת האשפה ראתה ערמה של ספרים מהוהים, שמישהו החליט לזרוק. טיפש. בשביל מה שם אותם בחוץ ולא זרק אותם פנימה. מי ייקח הביתה ספרים ישנים.
הסתכלה בהם ולקחה את כולם. הם סיקרנו אותה.
בבית מצאה כבר את בעלה שמת מהתרגשות לפני משחק כדורגל חשוב. סביבו היו כל מיני שקיות של פיצוחים ודברי מתיקה, אך הוא עוד לא סידר אותם. ישב מול ערוץ הספורט ובהה במסך, למרות שעדיין לא הקרינו שם שום דבר מעניין.
מה קורה שלומי, הכול בסדר?
כן... כן... תעשי טובה. תאפי לנו הערב 'משה בתיבה'. כל החברים שלי באים.
טוב בסדר.
רוצה לימונאדה?
כן... יאללה תביאי.
לא סבלה את היחס בו הוא מקבל אותה כדמות רקע המובנת מאליה. כמעט משרתת... בחשאי מעכה גלולת חוכמתגין וערבבה לו במשקה. לקח לתרופה איזה חצי שעה כדי לפעול.
חבר ראשון הגיע... חבר שני הגיע... עוד שלושה הגיעו ביחד... עוד חמישה... ממש כמו הגמדים ב"הוביט"... כי זה היה הספר  ששולה אינכזו החזיקה על רגל אחת בעודה מתעתדת להכין את ה'משה בתיבה' אך חתיכות הבצק עם הנקניקיות נשארו שכוחות בצד והתנור סתם התחמם... היא קראה במהירות ובשקיקה.
המשחק החל. תרועות עידוד ושמחה. אנחות אכזבה... גרעינים המתפצחים בקצב והקליפות על הרצפה. שולה שנאה את זה, אך מה היא יכולה לעשות. בסוף נזכרה ב'משה בתיבה'. הכניסה את חתיכות הבצק לתבנית ולתנור, אך המשיכה לקרוא.
שולה, מה עם המשה בתיבה!!!
תיכף מגיע.
כשנכנסה לבסוף לא הרפתה מהספר שלה. שלומי וחבריו נעצו בה עיניים מופתעות.
את קוראת ספר?
- לא אני נוסעת בסקטים עם חצאית סקוטית על גב של פיל מעופף... ענתה.
שלומי התפלץ. לא אמר כלום.
וואללה, הביאה בו. שלומי. איזה תרופות לקחה!
ואז שלומי נזכר. לעזאזל עם זה. אל תגידי לי שלקחת את התרופת שכל הזאת שאמרתי לך לא לקחת. השתגעת. זה סמים. אף אחד עוד לא בדק את זה.
דווקא בדקו את זה, מנהל התרופות... ענתה בתשובה. ותפסיק לפצח גרעינים על הרצפה או להרשות לחברים שלך. אתם נראים כמו עדר של בהמות.
אותו הרגע החלה התרופה לפעול גם אצל שלומי. ואללה. הביט בחבריו... הם באמת נראו לו פתאום קצת בהמות. אך התנער. מה פתאום... אל תכעסי. תמיד אנחנו מנקים הכול אחר כך.
הפנתה לו גב והלכה לחדרה. הייתה חייבת להמשיך לקרוא וחוץ מזה... עם כל הכבוד לטולקין, יש לה גם את "כמה אמר זרטוסטרה" של ניטשה. פילוסופיה, כך היא חושבת מהצצה ראשונה. וגם "תולדות ימי אנגליה חלק א'" מחכה לה ו"ספר לשחמטאי המתחיל" ו"הפואטיקה של הסיפור המקראי" ועוד שניים..
קמה על צד שמאל, התנצל שלומי מול חבריו. יאללה, משחק!
הביט בטלוויזיה, אך כל מה שראה היה שתי חבורות של אנשים לבושי מדים המנסים לגלגל איזה כדור מלא אויר מצד לצד במגרש ולהכניס אותו כמה שיותר מהר לאיזו תבנית עם עמודים ורשת. מה הקטע? פיהק פיהוק ענק בדיוק כשמכבי מעלה-מורד תקעה גול במספרת שלא תאמן להפועל עין חרמונים. הסתכל עוד קצת. פיהק שוב. חבריו לא שמו אליו לב. היו מרוכזים במשחק. צעקו והשתוללו. שמחו והתאכזבו. שלומי נרדם על הספה.
אחרי המשחק נזכרו בקיומו. אחד טלטל את כתפיו. ואללה, שלומי, מה קרה לך. הרי אתה חולה כדורגל. שרוף יותר מכולנו?!
זאת כנראה התרופה... אמר שלומי בעוגמה. הבוקר שולה ואני רבנו. כנראה מעכה לי ת'תרופה לתוך הלימונאדה שהציעה לי.
טוב שלא רעל, אמר אחד מהחברים בלעג.
... ובכן... אני לא בטוח, רטן שלומי. מוסיף דעת, מוסיף מכאוב, נאמר בספר איוב. הוא כלל לא הבין מאיפה זכר את זה.
שלומי חוזר בתשובה, צהלו החברים וטפחו על כתפו. לך... תתחזק... תרגיש סבבה...
אך שלומי ידע את האמת הכאובה. על הרצפה הבחין בספר שנפל לאשתו. "תולדות הפילוסופיה המערבית". קם ולקח אותו ופרש מהחבורה. דפדף. אריסטו. אפלטון.. שמות משונים. שקע בקריאה.
החברים הלכו.
שקט בבית. הילדים אצל הסבתא ברוריה.
שולה הכינה לשניהם קפה. מייד שקעו בויכוח פילוסופי, אמנותי, סוציאלי, ערכי, פוליטי, היסטורי, מה לא. הויכוח התנהל בניוטרל בגלל שלא קראו כמעט ספר אחד בימי חייהם, אך סיכמו ללכת מחר לסטימצקי או צומת ספרים ולקנות אם יתנו הנחה גדולה, איזה עשרים שלושים ספרים שיפתחו להם את הראש והעיניים.
את יודעת, שולה, אמר שלומי במבוכה, אף פעם לא ידעתי שאת חכמה.
גם אתה מפתיע אותי לטובה, ענתה בנחת.
כך הלכו שלובי ידיים 'החנונים החדשים' אל המיטה.
(ההמשך בעמ' 83)
נכתב על ידי trubadur, גבר בן 65 מחולון, בתאריך 19/01/2016
(סיפור זה נצפה 6,976 פעמים)
לסיפור זה לא נכתבו תגובות     [ להוספת תגובה ]
סיפורים נוספים של trubadur
10/02/2016
06/02/2016
05/02/2016
05/02/2016
16/01/2016
18/12/2015
12/12/2015
07/01/2015
07/01/2015
13/12/2014
06/12/2014
06/12/2014